Doa :)

date ; 21 of jan '13
time ; 02.10 a.m malaysia ^^v



Assalamualaikum :) dah habis seminggu duduk rumah cuti semester baru terasa nak kecohkecoh dekat sini ! apa khabar semua? pada yang belum habis final tuu , jangan dengki sebab kte dah seminggu dekat rumah . em kte tak jalan mana pun , paling jauh pun taiping sebab laa dekat sana kenalah ziarah adik kesayangan nanti dia merajuk susah nak pujuk , baikkan dapat kakak macam kte hiii :)


kte nak minta tolong ni , boleh? Tolong doakan abgamin kte cepat sembuh , sihat , boleh jalan , boleh lari , boleh cakap , baikbaik semualah secepat mungkin ye . Selitkan dalam doa awak setiap hari ye . terimakasihdaunkeladi !  japjap nak ceritalah ni , boleh dengar dah suara tanya kenapa dengan abgamin kte . Macam ni cerita nya , jumaat sampai je rumah , semua dapat berita buruk which is abgamin accident . In ICU since morning but nobody came to visit him until policeman came to my uncle house ;when they had their dinner , and told them that abgamin at the hospital . doktor yang rawat abgamin pelik , kenapa takde siapa yang datang ziarah sebab abgamin nazak sangat waktu tu , yelah ICU kot. Then , she asked policeman to find abgamin's family from the IC . Only that thing left cause someone stole everything on the accident scene :'(  Jahatnya orang tu ! takpe inshaAllah ada hikmah. sekarang abgamin dah pulih sikit selepas menjalani lebih kurang 5 pembedahan setakat ni . Betapa peritnya bila ziarah abgamin dekat hospital . kesian sangat . Doakan ye :)


Firman ALLAH yang bermaksud, “....(Dialah) yang menjadikan mati dan hidup, supaya Dia menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya, dan Dia Maha Perkasa lagi Maha Pengampun."

ALLAH berfirman dalam surah al-Anbiya` ayat 35, “Setiap jiwa akan merasakan kematian. Kami akan menguji kamu dengan perkara buruk dan baik sebagai FITNAH (ujian yang sebenar-benarnya). Hanya kepada Kamilah kamu dikembalikan.” 
 
“Dan sungguh akan Kami berikan ujian kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang bersabar....” (Surah al-Baqarah ayat 155)



lepas tu? Takpelah lain kali kte cerita lagi . jaga diri semua :) mimpikan kte . Assalamualaikum .
COPYRIGHT @ATHRH-LANI, ALL RIGHTs RESERVED