Pembatalan PTPTN (terminate)

18/10/2020; 02.50 pm







Assalamualaikum hello semuanya! I'm so sorry for not replying your comments cause as I mentioned I'm usually not active on the blog, but you can find me at Instagram. I'm happy to help adikadik ku :)

I got a few questions regards PTPTN termination, macam mana nak batalkan, bila boleh start batalkan etc etc. Wow korang ni sangat bersemangat ye! hahahah dulu year 2014, I directly go to PTPTN counter dekat KL sentral sebab bila I call diaorg suruh pergi counter terus. Since these was 6 years ago, mungkin dah lain kee cane kee kite pun selidik sana situ sini sinun AND I decided to share few information. Hope this help you guys a bit oki

First of all, its depend on you guys nak terminate bila. Before dapat duit JPA atau as soon as dapat duit JPA, terus terminate PTPTN. Cause some of us kan cam takut in case ada problem and duit JPA lambat masuk ke? its a good planing and either way would be fine, as long as korang kena pastikan hanya satu biasisiwa dibenarkan sepanjang pengajian. 


Documents:
( I found out that different university required bilangan salinan yang berbeza, but I would suggest please fill at least 3 copies oki)



2) Surat tawaran biasiswa baru
(same with (1), please print at least 3 copies)



Then, sent it to your university BHEP (Bahagian Hal Ehwal Pelajar). Make it professional, letak dalam sampul elokelok. Senangkan? maybe sekarang ni semua benda kena melalui University which diaorg akan settlekan for their own students~ dulu kite buat semua sendiri hukhuk 


Any questions? That's all for today, thanks for reading. See ya in my next entry which I don't know when! take care and jaga hati oki, buingbuing 


2 comments