your choice :)

date ; 12 of may '12
time ; 11.55 p.m malaysia ^^v

assalamualaikum :) awak sihat? hukhuk! jaga diri kay , makan ubat jangan jadi budakbudak takut ubat (terasatak?) erm dengar result matrikulasi dan upu dah keluar eh? tahniah bagi yang dapat tawaran tapi bagi adikadik yang kurang bernasib baik jangan risau :) mungkin ada peluang yang lebih cerah lepas ni jangan risau kay ! insyaallah yang yang lebih baik untuk awak , jangan putus asa ye adikadik .. dan bagi adikadik yang dapat banyak tawaran tu , buat solat istikarah minta yang terbaik daripada-NYA :)hah ramai junior kte dapat matrikulasi gopeng eh? tahniah ye junior ! meh nak cerita sikit tentang matrikulasi yang best ni hee *rindu*

dulu waktu dapat tawaran matrikulasi gopeng ni , rasa gopoh sangat .. mana nak cari kakakkakak senior yang boleh cerita tentang hidup dekat matrik tu nanti *sigh* jadi apa yang boleh akak wah akak tu *banggakejap* akak tolong apa yang patut je ye :)

okay matrikulasi ni kalau tanya kakakkakak senior mesti diaorang cakap susah dik susah baik ambil asasi je , waktu dengar tu rasa macam nak putus asa takmoh pergi matrik duduk rumah kahwin eceh hee :) tapi sebenarnya boleh je dapat pointer baik punya selagi awak RAJIN ye , tak kesah awak pandai ke edak tapi kalau RAJIN insyaallah boleh dapat 3.5 keatas :)

matrikulasi dah di rombak since sesi 2011/2012 sesi akk lah tu :) ye sesi akak sesi yang pertama mendalami perkara baru hekhek ! bagi sains dibahagikan kepada 3 modul , modul I , modul II dan modul III .. yang barunya modul I sebab akan ambil subjek math , biology , chemistry and biology .. modul II pula macam modul fizikal dan modul III pula macam modul hayat :) kalau akaun tak tahulah , tanya kakakkakak yang lain ye :) faham tak adikadik semua?

sama macam sesi sebelum ni matrik terbahagi kepada dua which are PROGRAM SATU TAHUN(PST) dan PROGRAM DUA TAHUN(PDT) .. PST akan ada dua kali PEPERIKSAAN SEMESTER PROGRAM MATRIKULASI(PSPM) sementara tu PDT akan ada empat kali PSPM :) pointer akan dikira daripada purata PSPM awak nanti ! bagi akak PSPM I agak senanglah boleh dapat pointer tinggi mencecah awan tapi PSPM II awak kena struggle sebab agak tough kay! tak tipu!

29 may ni daftar matrikulasi gopeng ye? goodluck! ada yang tanya tentang bilik semua tu dekat kte so meh kte cerita ye :) waktu daftar tu nanti awak akan dapat slip yang tertera awak dapat modul berapa , bilik mana , dan hadiahhadiah daripada matrik nanti :) kalau awak tak minat dengan modul yang awak dapat nanti jangan risau sebab nanti awak boleh tukar sebelum mula kuliah ye , fuh lega ye? heh tak senonoh lah!

bilik dekat matrik gopeng sangat selesa untuk tidur dan belajar :) tak besar sangat dan tak kecik sangat tapi adikadik kena rajin menceriakan biliklah supaya selesa ! macam bilik seri kerian tingkat satu bilik tiga eceh promote, kalau ada yang dapat bilik tu nanti inform akak kay sebab bilik tu kalau orang masuk akan cakap "wah , bilik korang sejuklah , ceria warnawarni pula :)" satu bilik 4 orang , banyakkan doa supaya bakal roomates awak baikbaik insyaallah ! tapi make sure that you bring along your key where ever you go okay ..sebab sebulan yang pertama akan selalu ada aduan yang terkunci bilik , kesian warden nanti :( jadi untuk memudahkan gantung junci dekat leher tu kay :) dan setiap kali nak dekat musim cuti akan ada berlaku kecurian laptop handphone semua tu, dan kebanyakannya orang luar yang disyaki , untuk keselamatan selalulah kunci dan selak pintu tu ye !

minggu yang pertama akan ada sesi orientasi bersama alumnialumni yang best sangat :) akan ada kak mas , abg kamal , abangadik , abg haziq , kak az dan ramai lagi ! memang awak akan rasa sangat penat , tak cukup masa , tidur pun sekejap je , tak mandi (tukoranglah) tapi percayalah korang akan rasa best after orientasi nanti :) orientasi nanti alumnialumni akan cerita dan bantu awak selalu jangan risau kay awak ! chill

lepas tu awak akan mula sesi kuliah awak di dewan kuliah dan awak akan ada tutorial di bilik tutoran , experiment di laboratory ,kokurikulum , kelas agama , kelas dinamika dan MUET :) semuanya dekatdekat je tempatnya.. mulamula je awak akan rasa macam jauh kemain tempatnya tapi lamalama rasa macam dekat sangat ye! best tautau! lecturer semua baikbaik belaka asalkan awak pandai ambil hati dan rapatkan diri dengan lecturer sebab awak akan selalu kena jumpajumpa lecturer dekat cubical nanti :) sangat havoc dan macam ayahibukakakabang sendiri je tapi pastikan awak respect mereka :)

kte rasa itu je kot nak cerita :)apa lagi yang awak nak tahu? just ask me kay ! selamat malam jada diri ye



percayalah rindu korang ♥



xoxo;
athrh lani

4 comments

  1. haha...juz pray to get roomate like me...

    ReplyDelete
  2. assalam..
    akak. rase2 nye la kan..
    boleh tak kalo nak dapat bilik yg same ngan member...

    kalo dftar same2.. ade tak kemungkinn itu? hihihi

    thx.

    ReplyDelete
  3. salam juga dik :)

    kalau ikutkanlah susah sangat nak dapat bilik yang sama dengan member tapi bilik sebelahsebelah yang dekat member sangat senang hikhik :) tapi jangan risau adik boleh tukar bilik kalau nak nanti

    wc dik!

    ReplyDelete